Evelinas sits

Evelina fick en kommentar om hennes sits på några bilder. Rätt onödigt av personen att kommentera så.
Men dock verkar hon nöjd över sin sits och visst är det bra med självförtroende men kanske blir det så att hon tycker att den är bra och kanske börjar bortse från felen och struntar i ovanorna som man oftast får när man rider och speciellt när man rider samma häst i en längre period och som jag förstår det är det nästan bara Kim hon rider ända sedan hon fick henne.
Men jag kan hålla med om speciellt det där med "titta mer uppåt" för hur många gånger har vi inte sett henne tittat neråt på många bilder. Det leder till fel på sitsen osv. och ja det är det jag menar med ovanor som hon kanske bortser från. Visst tror jag nog hon försöker med att inte titta neråt men det borde bli bättre efter att hon tränat så mycket för en av Ålands bästa ryttare Petra Carlsson som hon själv säger men ska jag vara ärlig så ser jag inte så stor förändring på hennes sits dock kan det vara så att Petra hjälper henne mycket med Kim och kanske inte lika mycket med hennes sits eftersom vi vet ju att hon har haft lite problem med Kim och hon säger ofta att hon är "het" men jag vet inte, vad tror ni?
Här skriver hon åter igen att hon inte tycker att hon har något större fel på sin sits:
Kanske borde hon ha skickat in en "Hor or not" bild till Dressyrmupparna medans dom ännu hade det? ;)

Kommentarer
Postat av: Fanny

Alla ryttare om de skulle se en bra bild på deras sits från alla vinklar så skulle alla tycka att den var dålig i alla fall på en "normal " nivå kanske de mest framgångs rika ryttarna inte har det men det har nog kämpat med deras sits och alla gör det man sitter snett man tittar ner man sitter inte ner i sadeln mm men ingen kan ju på peka man ha dålig sits för alla har något fel och alla vet det själva så du som skrev de där skulle be någon fota din sits eller filma så skulle du nog inte vara så kaxig efter det de skulle ingen vara

2011-06-03 @ 21:59:26
URL: http://stallsofiero.blogg.se/
Postat av: Anonym

fyfan vad jobbigt du skriver! en av meningarna var fan det jobbigaste jag sett i hela mitt liv. ett jävla kommatecken? kaos



om man ska jämföra de tre bilderna hon lade upp så är ju den bilden som det enligt henne ser "riktigt bra ut" på, den bilden hon sitter sämst på..

2011-06-04 @ 18:08:51
Postat av: elise

ofta petra carlsson är ålands bästa ryttare? hon kanske är duktig, men appsolut inte en av ålands bästa ---

2011-06-04 @ 23:00:59
URL: http://eliwse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0